« Tagasi

Muutub sotsiaaltranspordi korraldus

Alates aprillist 2021 võtab pilootprojekti „Sotsiaaltranspordi korraldusmudelite testimine" raames sotsiaaltranspordi korraldamise kohustused omavalitsuselt üle Tartumaa Ühistranspordikeskus.

Eelmainitud pilootprojekt on algatatud Sotsiaalministeeriumi poolt Euroopa Sotsiaalfondi meetme "Tööturul osalemist toetavad hoolekandeteenused" tegevuse „Eakatele, erivajadusega ja toimetulekuraskustega inimestele ning nende pereliikmetele tööle saamist toetavad hoolekandeteenused" jaoks. Projekti rahastab 85% ulatuses Euroopa Sotsiaalfond, 15% on kohalike omavalitsuste omaosalus. Projekt kestab kaks aastat.

Otsuse kliendi suunamiseks sotsiaaltranspordi teenusele teeb kohalik omavalitsus. Selleks tuleb elanikul pöörduda vastava sooviga Luunja Vallavalitsuse sotsiaalosakonda.

Klient võib abistajana kaasa võtta ühe saatja, kui ta vajab saatja abi sõidukisse sisenemisel, sõidu ajal ja/või sihtkohas. Vastav õigus peab olema märgitud sotsiaaltransporditeenusele suunamise otsuses. Kui klient on teenusele suunatud, siis on kas tal endal või valla poolt kinnitatud kontaktisikul õigus sõite tellida. Sõite saab tellida vastavalt omavalitsuse poolt etteantud marsruutidel ja mahus.

Tellimine

  • Sõidutellimuste vastuvõtmine toimub tööpäeviti kell 8.00 kuni 17.00 Tartumaal teenust osutava OÜ Tartaline dispetšeri telefonil 730 0200 või e-posti aadressil sotsiaal@tartaline.ee.
  • Tellimus, mis on laekunud vähemalt kolm tööpäeva enne teenusvajaduse päeva, tagab sõidu toimumise soovitud päeval ja kellaajal. Muudel juhtudel toimub teenindamine vastavalt sõidukite saadavusele.
  • Tellimisel edastab klient lähtekoha ja sihtkoha aadressid ning kas sihtkohta jõudmise või lähtepunktist peale võtmise soovitud aja.
  • Klient teavitab dispetšerit, millist abi ta vajab sõidukisse saamiseks, sõidu ajal ja sõidukist sihtkohta jõudmiseks ning kaasavõetavast pagasist ja abivahenditest.
  • Klient ei telli sõitu või tühistab juba tellitud sõidu, kui tema või tema saatja on nakkusohtlik.
  • Klient teavitab dispetšerit esimesel võimalusel, kui ta loobub sõidust, telefonil 730 0200.
  • Vedaja kasutuses on kolme tüüpi sõidukid: tavaline sõiduauto, ratastoolivõimekusega sõiduk ja raamitranspordiks kohaldatud sõiduk. Vastava valiku, lähtudes kliendi erivajadustest, teeb dispetšer.

Hinnakiri

Teenusele kehtib kliendi omaosaluse hinnakiri sõltumata sõidu pikkusest.

  • koduvalla piires 3 eurot / üks sõidukord
  • maakonna piires 5 eurot / üks sõidukord
  • vabariigi piires  30 eurot / üks sõidukord

Hind on arvestatud ühele sõidusuunale. Tasumine toimub kliendi sisenemisel sõidukisse.

Kohalikul omavalitsusel on õigus klient vabastada omaosaluse tasumisest või vähendada omaosaluse määra 50% võrra. Kui kliendile lähtuvalt tema erivajadustest on ette nähtud saatja, siis tema sõidab kaasa tasuta.

Sõitmine

  • Klientide teenindamine toimub tööpäevadel kell 07.00–19.00. Erandjuhtudel ka ööpäevaringselt ja puhkepäevadel.
  • Dispetšeril on õigus klientide sõite ühildada, seetõttu võib ta pakkuda kuni 1 tund varasemat kohalejõudmise aega ja/või hilisemat tagasisõiduaega võrreldes kliendi poolt soovituga. Sõidu marsruut võib pikeneda seoses teiste klientide teenindamisega.

Sõidu registreerimine

  • Kõik kliendi sõidud registreeritakse nii sisenemisel kui ka väljumisel juhiseadmes Ühiskaardiga. Selleks peab olema kliendil isikustatud Ühiskaart.
  • Ühiskaarti saab isikustada veebikeskkonnas aadressil https://pilet.ee/viipe/uhiskaart/persod/perso.
  • Valla sotsiaalosakond saab väljastada Ühiskaardi, kui sotsiaaltranspordi teenuse kasutajal endal avalikul liiniveol kasutuses olevat Ühiskaarti ei ole.
Täpsem info: Luunja valla sotsiaaltööspetsialist Ene Madissalu, tel 5332 5950, e-post: ene.madissalu@luunja.ee.

 

Tartumaa Ühistranspordikeskus ja Luunja Vallavalitsus